הרב שמואל אליהו מצטרף לרב טאו: "צריך לתת סיכוי לממשלה עם רע"מ"

אבי רבינא No Comments on הרב שמואל אליהו מצטרף לרב טאו: "צריך לתת סיכוי לממשלה עם רע"מ"

הגאון הרב שמואל אליהו הצטרף לקריאתו של הגאון הרב צבי טאו לתמוך בממשלה בהישענות על רע"מ: "קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי; אנחנו ברגעי הכרעה" | דיווח: סמוטריץ' עשוי להתפטר אם גם הרב טאו יביע תמיכה בממשלה כזו

Chief Rabbi of Tzfat, Rabbi Shmuel Eliyahu, seen at the Lahav 443 investigations unit in Lod after Rabbi Eliyahu gave a statement to police in the Slomiansky affair. January 16, 2017. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ??? ??? ????? ????? ????? ?????????? צילום: Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת תום המנדט של ראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה, מתגברים הלחצים על יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ' להקים ממשלה בתמיכת רע"מ: רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב שמואל אליהו הצטרף הבוקר לקריאתו של נשיא ישיבת הר המור, הגאון הרב צבי טאו לתמוך בממשלה בהישענות על מפלגתו של מנסור עבאס.

בריאיון לרדיו גלי ישראל הבוקר, התייחס לכך הרב אליהו ואמר "קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי. אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לבצלאל סמוטריץ'. הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו".

לדברי הרב אליהו: "אני חושב שלשים את מירב מיכאלי כשרת חינוך זה נזק לדורות, לשים את ניצן הורוביץ כשק משפטים זה נזק שיקח שנים לתקן. צריך לומר לבנט ולאורבך – יש לכם אחריות, זו לא תפיסת העולם בשמה יצאתם לבחירות". עוד אמר: "בצלאל אדם חכם ופיקח, אני מקווה שיקבל את ההחלטה הנכונה".

חבר המפלגה, ח"כ שמחה רוטמן הגיב לדבריו ואמר "אני פוליטיקאי, קטונתי מלחלוק על הרב שמואל אליהו. בשום פנים ואופן לא אהיה בעימות חס וחלילה עם הרב. יש מתווה להקמת ממשלה בלי הישענות על רע"מ. אני אומר – לא נשב בממשלה הנשענת על תומכי טרור".

בהודעתה הרשמית של מפלגת הציונות הדתית הבהירו הבוקר גם לאחר דבריו של הרב אליהו ודברי הרב טאו, כי "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית". בהודעת המפלגה נכתב "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו".

גם במפלגת עוצמה יהודית, הצטרפו והבהירו: "אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס".

יצויין, כי ברשימת הציונות הדתית, המורכבת משלושה מפלגות יש גם את נציג 'נעם', ח"כ אבי מעוז. הגאון הרב צבי טאו הוא מנהיג מפלגת נעם.

אתמול פרסם הרב טאו מכתב בו הוא הסביר כי בעת הזו, בשל הסכנה הגדולה מהקמת ממשלת שמאל, על אף שזה 'דבר נורא' כלשונו, אפשר להישען על סיעת רע"מ בהקמת ממשלה. "נורא הדבר. ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול. אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו'גדול הוא קידוש ד' מחילול השם'", כתב הרב טאו.

הרב טאו הוסיף כי "ממשלה זו אשר תנהיג את האומה בגאון שם ד' הנקרא עליה, תוסיף עוז לעמנו ותרבה קידוש ד' ובמהרה, כעת ממש, יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להשענות על כאלה שאינם יהודים".

"על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".

בימים האחרונים מופעלים לחצים כבדים על רבנים נוספים – ובראשם הרב חיים דרוקמן. להכרעתו של הרב דרוקמן יהיה משקל רב, גורמים בציונות הדתית אמרו כי סמוטריץ' עשוי להתפטר אם הרבנים יחליטו לתמוך במהלך.

 

מכתבו של הרב טאו

בימים האחרונים מופעלים לחצים כבדים על רבנים נוספים, ובראשם על זקן רבני הציונות הדתית ורבו של ח"כ סמוטריץ', הרב חיים דרוקמן. גורמים בציונות הדתית אמרו לחדשות 12, כי סמוטריץ' עשוי להתפטר אם הרבנים יחליטו לתמוך במהלך.



0 תגובות